close
تبلیغات در اینترنت
روند طراحی نقشه ذهنی

تبلیغات در سایت ما
جمعه 04 اسفند 1396

سایت آموزشی تفریحی وسیاسی 100نفر

تبلیغات
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 710
  • کل نظرات : 3
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 100
  • بازدید دیروز : 806
  • ورودی امروز گوگل : 9
  • ورودی گوگل دیروز : 8
  • آي پي امروز : 36
  • آي پي ديروز : 37
  • بازدید هفته : 9,392
  • بازدید ماه : 19,600
  • بازدید سال : 37,161
  • بازدید کلی : 523,099
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 50.19.34.255
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز : جمعه 04 اسفند 1396
  • خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

    تبلیغات

    پروژه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

     

    iu

    چکیده

    پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان (( جامعه و فرهنگ فصل اول کتاب جامعه شناسی 2)) بین 12 دانشجو دانشگاه فرهنگیان دبیری علوم اجتماعی که به به صورت فرضی دانش اموزنقش بازیمیکردند انجام شد.(به دلیل شروع زود امتحانات در دبیرستان نتوانستیم تدریس را در آنجا انجامدهیم) این درس پژوهی به صورت گروهی و با مشارکت  سه نفر از دانش جویان ( خودم_آقای رحمانکر_آقای عبدالله قره مشک غراوی) با موضوع مذکور به اجرا در آمد. ازآن جا که مساله ی (( جامعه وفرهنگ)) از موضوعات بسیار مهم جامعه شناسی است لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بودکه ما چگونه می توانیم در تدریس دروس مرتبط با جامعه و فرهنگ به صورت موثر عمل کرده و اهمیتجامعه و فرهنگ را صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم.پس از اجرای طرح درس اولیه ( سناریو ) و بازبینی آن ، نهایتا سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضایگروه بهمشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد و در تدریس مجدد نیز اصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل ازاین اجرا حاصل گردیده است:

    استفاده از منابع مختلف(عکس ،فیلم،پاورپوین در تدریس از روش های مختلف استفاده شود مانند :بارش مغزی،مشارکتی،روش کنفرانس،حل مسئله و . . . ت و . . . ) در تدریس باعث جلب توجه دانش آموزان بهدرس شده و باعث افزایش یادگیری آنها میشود، برقراری رابطه صمیمانه با دانش اموز باعث میشود تا دانشآموز به دبیر اعتماد کرده و مشکلات خودش را با دبیر در میان بگذارد و دبیر نیز میتواند به حل مشکلاتدانش آموزان کمک کند در این پژوهش بنده روایت خودم  رو از کارورزی،تدریس هایی که انجام دادم،روندطراحی نقشه ذهنی،گزارش های کارورزی و نتایجی که بدست آوردم را قرار دادم.

    واژگان کلیدی:کارورزی_تدریس_دانش آموز_درس پژوهی_جامعه شناسی

    پرسش اساسی پژوهش: چگونه می توانیم در تدریس دروس مرتبط با جامعه و فرهنگ به صورتموثر عمل کرده و اهمیت جامعه و فرهنگ را صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم.

    فهرست مطالب                                                                                                  

    مقدمه. 1

    مفهوم درس پژوهی

    اهداف کارورزی

    نام اعضای گروه

    روند طراحی نقشه ذهنی

    طراحی تدریس اول (آزمایشی)

    تدریس اول

    گزارش گیری تدریس اول

    طراحی تدریس دوم(اصلی)

    تدریس دوم

    گزارش گیری تدریس دوم

    تحلیل تدریس رحمان کر

    تحلیل تدریس عبدالله قره مشک غراوی

    کد گذاری و استخراج مضامین

    نتیجه گیری و تحلیل و تفسیر یافته ها

    منابع و مآخذ

    ضماءم 

    دانلود - 7000 تومان

    مطالب مرتبط

    بخش نظرات این مطلب


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری :
    رمز عبور :

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت آموزشی تفریحی وسیاسی 100نفر امتیاز دهید